Dowiedz się, jakie działania marketingowe warto wdrożyć w swoim sklepie!

Rosnąca konkurencja w branży handlowej sprawia, że musimy podejmować różnego rodzaju działania marketingowe celem pozyskania i zatrzymania przy sobie klienta. Czasami jednak nie zdajemy sobie sprawy z tego, że z pozoru proste rozwiązania najlepiej przemawiają do kupujących. Które z nich warto rozważyć, opracowując strategię marketingową? Sprawdzamy!

Współpraca z dobrym, renomowanym dostawcą

To, kto dostarcza produkty do naszego sklepu, nie jest obojętne klientom. Zwracają oni uwagę nie tylko na jakość, ale również na pochodzenie towaru. Chcą mieć pewność, że mają do czynienia wyłącznie z oryginałami, zwłaszcza że coraz częściej można natknąć się na podrabiane produkty na rynku. Mowa nie tylko o odzieży, ale również kosmetykach, czy nawet chemii gospodarczej. Współpraca z dobrym, renomowanym i rozpoznawalnym dostawcą może zatem stanowić element kampanii marketingowej. Poszukując dobrego partnera biznesowego, warto zapoznać się z ofertą dostępną na https://b2b.europedg.pl/o-firmie/. Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że profil dostawcy można wykorzystać w reklamie, co tym bardziej przyczynia się do skutecznej promocji własnego biznesu.

Oferty promocyjne dla wszystkich klientów

Wszelkiego rodzaju akcje promocyjne powinny być dostępne dla każdego. Niechęć do kart stałego klienta czy innego typu działań spowodowały przede wszystkim duże sieci handlowe, które nakazują klientom instalowanie przeróżnych aplikacji, aby mogli skorzystać z kuponów rabatowych. Klientom trudno odnaleźć się w skomplikowanych regulaminach akcji promocyjnych, dlatego zaczynają cenić sobie proste rozwiązania. Oferty możemy wprowadzać na dwa sposoby. Pierwszym z nich są akcje incydentalne, które mają miejsce danego dnia albo w danym przedziale czasowym. Drugim sposobem jest prowadzenie cyklicznych akcji, które sprawdzają się głównie przy stałych dostawach nowego towaru. Taki model znajduje zastosowanie np. w sklepach z odzieżą używaną.

Profesjonalna obsługa klienta przed i posprzedażowa

Jakie są sposoby na skuteczną promocję swojego sklepu? Sprawdź!

Działania z zakresu customer service również mogą mieć charakter marketingowy. Ponad połowa konsumentów przyznaje, że nieprofesjonalna obsługa zniechęca do skorzystania z oferty firmy, podobnie jak wysoka cena czy niska jakość. W sklepach stacjonarnych sprzedawca powinien:

  • doradzić w zakresie wyboru towaru,
  • podpowiedzieć, jaki towar najlepiej sprawdzi się w przypadku konkretnego klienta,
  • udzielić informacji na temat danego produktu,
  • cierpliwie odpowiadać na pytania klientów,
  • wykazywać prokliencką postawę.

Natomiast w sklepach internetowych bardzo istotne jest wdrożenie skutecznych metod komunikacji, dzięki którym klient w jak najkrótszym czasie otrzyma pomoc. Czat na żywo, kontakt mailowy czy kontakt telefoniczny to absolutna podstawa. Ważna jest też obsługa posprzedażowa, na którą składa się m.in. mało skomplikowany proces przyjmowania i rozpatrywania reklamacji.

Promowanie sklepu w mediach społecznościowych

Jak w efektywny sposób promować swój sklep? Warto skorzystać z możliwością, jaką dają nam media społecznościowe. Wystarczy tylko założyć konto i regularnie aktualizować profil, aby pozyskać klienta. Oczywiście, treści, które się na nim znajdą, muszą być odpowiednio dopasowane. Reklama w social media to nie nudne posty ani zdjęcia, a raczej działania ukierunkowane na klienta. Przedstawianie oferty produktowej, informowanie o promocjach albo organizowanie konkursów to wybrane metody, po jakie sięgają najwięksi rynkowi gracze.

Pamiętajmy, że w mediach społecznościowych panuje ogromna konkurencja, przez którą czasami trudno się przebić. Dlatego możemy skorzystać z płatnej reklamy – zwłaszcza na początku, gdy jesteśmy jeszcze mało rozpoznawalni. Reklama nie kosztuje dużo, a jednocześnie pozwoli wypromować nasz profil wśród wielu innych i zwiększyć zasięg dotarcia do grup docelowych. Facebook, TikTok, Instagram – to te portale dają dziś najwięcej możliwości, także początkującym przedsiębiorcom. Jedyne, czego musimy się nauczyć, to sprawna obsługa tego typu aplikacji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here