Przygotowywanie produktów do wysyłki to niezwykle istotny element każdej działalności w branży e-commerce. Proces sprzedaży internetowej nie kończy się bowiem na dostarczeniu towaru do Klienta – w momencie rozpakowania przesyłki przez Adresata musi być on w nienaruszonym stanie. Odpowiednie zabezpieczenie produktów to nie wszystko – ogromne znaczenie w kontekście ogólnej oceny usług e-commerce ma również estetyka. Jak zatem poprawnie pakować przesyłki internetowe? Podpowiadamy!
Jak zapakować paczkę – bezpieczeństwo
Pierwszym i najważniejszym aspektem procesu pakowania paczek do wysyłki jest zapewnienie odpowiednich warunków do transportu. Zamówiony towar powinien dotrzeć do Klienta w stanie idealnym, bez żadnych uszkodzeń. Aby tak się stało, należy dobrać pudełko w rozmiarze odpowiednim do wielkości czy ilości produktów. Wolne miejsce wewnątrz kartonu należy dobrze zabezpieczyć, aby uniknąć przemieszczania się towaru, i co za tym idzie – zminimalizować ryzyko zniszczenia. Do tego celu warto zastosować specjalny wypełniacz – papierowy lub folię bąbelkową w przypadku przesyłek „podwyższonego ryzyka” zawierających elektronikę, kosmetyki czy szkło.
Pakowanie paczek dla kuriera – estetyka
Przygotowując paczki do wysyłki kurierskiej nie można zapominać o tak ważnym aspekcie jak wygląd opakowania i samej jego zawartości. Warto, aby towar zamówiony przez Internet był dobrze zabezpieczony, ale jednocześnie ilość wypełniaczy nie wykraczała poza poziom niezbędny. Im więcej „śmieci” w paczce, tym u Klienta narasta coraz większa irytacja. Podobnie dzieje się z zewnętrznym zabezpieczaniem przesyłki – ilość zużytej taśmy powinna być proporcjonalna do potrzeb. Jeśli chodzi o walory estetyczne wnętrza przesyłki kurierskiej – wartością dodaną będą firmowe gratisy w postaci naklejek czy drobnych gadżetów z logo sklepu internetowego. Podobnymi gestami buduje się pozytywny wizerunek w e-commerce.
Pakowanie paczek do wysyłki a usługi kurierskie
Nawet najlepiej zabezpieczona przesyłka nie przetrwa trudów podróży, jeśli firma kurierska odpowiednio nie wywiąże się ze swoich obowiązków. Dlatego tak ważny jest wybór sprawdzonego kuriera, który zapewni szybką i bezproblemową dostawę przesyłki bezpośrednio do Klienta lub wybranego punktu odbioru przesyłek. Jednym z liderów na polskim rynku kurierskim jest firma InPost, która od lat z powodzeniem obsługuje tysiące sprzedawców e-commerce. Przesyłki kurierskie dla firm w ramach to ogromna wygoda nie tylko dla właścicieli sklepów internetowych, ale również dla ich Klientów. Każdy przedsiębiorca może udostępnić możliwość wysyłki Kurierem Standard, Kurierem Lokalnym czy też do Paczkomatów, których na mapie Polski wciąż przybywa.