Audyt SEO

Prowadzisz stronę internetową, blog, a może sklep e-commerce? Wiele osób decyduje się promować swoją działalność w sieci, a nawet przenosi ją w 100% do Internetu. Nic dziwnego, można dzięki temu dotrzeć do nowych klientów i zwiększyć sprzedaż. Aby to zrobić, nie wystarczy jednak po prostu prowadzić stronę www. Trzeba robić to w odpowiedni sposób, w tym spełnić zalecenia SEO. Czym są i jak się do nich dostosować? Jakie korzyści można osiągnąć dzięki dbaniu o jak najlepszą optymalizację witryny w sieci?

SEO – co to jest?

Termin “SEO” lub “optymalizacja pod kątem SEO” z pewnością są znane wielu osobom działającym w Internecie. Nic dziwnego, bo to bardzo ważna kwestia podczas prowadzenia strony www. SEO oznacza dostosowanie do wymogów wyszukiwarek internetowych. To one są w końcu częstym źródłem ruchu na stronę, sklep, czy bloga. Użytkownicy wpisują zapytania w wyszukiwarce (zwykle jest to Google) i wchodzą na jedną z pierwszych wyświetlonych stron na liście wyników. Dobre SEO to wyższa pozycja wśród wyników wyszukiwania. Audyt strony internetowej pozwala znaleźć jej słabe punkty. Ulepszenie pewnych parametrów może poprawić performance strony w sieci.

Audyt SEO warto zlecić profesjonalnej firmie z doświadczeniem w takim działaniu. To ważne, ponieważ działania mające na celu usprawnienie SEO są najczęściej długoterminowe. Na efekty w postaci większego ruchu i zaangażowania użytkowników lub klientów strony www musimy więc poczekać nawet kilka miesięcy.

Co to jest audyt SEO? Co weryfikuje audyt strony internetowej?

Audytem SEO nazywamy działania mające na celu sprawdzenie wszelkich aspektów (technicznych, struktury strony, ale także treści na stronie) ważnych dla SEO. Istotne jest, aby dostosowywać stronę do aktualnych wytycznych. Niektóre “zasady SEO” są dość stałe, inne ewoluują w czasie, wraz z rozwojem algorytmów wyszukiwarki Google. W trakcie audytu SEO zbadane powinny być:

  • aktualny stan techniczny strony,
  • struktura strony,
  • linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
  • występowanie ewentualnych błędów,
  • szybkość działania strony – szybkość ładowania się podstron (wpływ na to może mieć choćby wielkość plików graficznych),
  • content – treści na stronie (jakość, ilość, tematyka),
  • dostępność na komputerach i różnych urządzeniach mobilnych,
  • i wiele innych.

Gruntowny audyt strony internetowej to najczęściej 2 – 3 tygodnie pracy. Czas ten zależy oczywiście od rodzaju badanej strony – jej wielkości, ilości treści, itp.

Analiza strony www

Analiza strony www to nie wszystko – wyniki audytu SEO

Wykonanie audytu strony internetowej to tylko połowa sukcesu. Powinien on zakończyć się nie tylko dokładnym raportem z audytu SEO i wskazaniem słabych punktów witryny. Wartością dodaną dla właściciela lub administratora strony są wytyczne. Dzięki nim wie, co poprawić w celu zwiększenia widoczności strony w wyszukiwarkach. Rezultatem optymalizacji strony są m.in.:

  • wyższa pozycja na liście wyników wyszukiwania,
  • docieranie na stronę osób zainteresowanych danym produktem lub usługą,
  • mniejszy współczynnik odrzuceń,
  • wzrost liczby klientów,
  • dłuższy czas pozostawania użytkownika na stronie.

Finalnie przekłada się to po prostu na większe zyski posiadacza strony www.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here