Zlecanie pisania tekstów jest obecne zarówno w branży reklamowej, przy prowadzeniu serwisów internetowych czy w branży IT gdzie są to teksty pozycjonujące witrynę. Wiele osób podczas zlecania tekstów zastanawia się kogo zatrudnić do napisania artykułów, a najczęściej rozważanymi opcjami są profesjonalni copywriterzy i agencje marketingowe oraz freelancerzy i serwisy ze zleceniami. W dalszej części tekstu przedstawiamy argumenty, dlaczego warto wybierać pierwszą opcję i jakie korzyści zyskamy, decydując się na profesjonalistów.
Profesjonalni copywriterzy i agencje vs. freelancerzy
Aby dokonać właściwego wyboru, na początku trzeba jasno określić, kim są dane osoby, pomiędzy którymi wybieramy. Zlecenie napisania tekstu możemy zlecić zarówno agencjom i profesjonalnym copywriterem, jak i freelancerom. Profesjonalni copywriterzy to osoby, które zajmują się swoją profesją etatowo. Poświęcają jej cały czas w ciągu dnia przeznaczony na pracę, pracują regularnie i utrzymują się z tego zajęcia. Najczęściej posiadają szerokie portfolio, gdyż pisali już dla wielu osób czy firm. Agencje marketingowe zatrudniają również takich copywriterów oraz dbają o to, aby pisane przez nich teksty były jakościowe. Freelancerzy to osoby, które zazwyczaj szukają dodatkowego zajęcia, działają w kilku branżach lub są studentami i zarabiaj w ten sposób. Freelancerzy nie działają również często w jednej branży a podejmują się zleceń w kilku, jeśli jest na nie zapotrzebowanie. Różnica między profesjonalnymi copywriterami a freelancerami jest dosyć spora i przemawia na korzyść copywriterów pod różnymi względami.
Jakość wykonania
Pierwszym powodem, dla którego warto wybrać profesjonalnego copywritera lub agencję marketingową do pisania tekstów jest jakość tekstów. Profesjonalni copywriterzy przeważnie zajmują się pisaniem tekstów od bardzo dawna np. kilku lat. Traktują swoją profesję jak zawód, powiększają wiedzę oraz przykładają wiele uwagi do pisania takich tekstów. Zamawiając teksty w agencji czy u copywritera mamy wręcz pewność, że tekst będzie poprawny stylistycznie, nie będzie zawierał błędów ortograficznych, będzie miał w sobie przydatne informacje, a cały artykuł będzie czytało się lekko i przyjemnie. Copywriterzy potrafią również dopasowywać styl tekstu do typu zamówienia, pisać dla konkretnych osób w inny sposób czy dbać, aby tekst był atrakcyjny, a nie jedynie “napisany”. Jeśli zatem zależy nam na jakości tekstu lub nie chcemy zwracać go do poprawek czy zamawiać nowego artykułu, warto wybierać profesjonalnych copywriterów oraz agencje marketingowe.
Teksty SEO – pozycjonowanie
Bardzo ważnym powodem, dla którego powinniśmy zlecać pisanie tekstów seo profesjonalistom, jest kontekst SEO. Teksty takie mają służyć na naszej stronie do wyższego jej pozycjonowania. Mają one za zadanie sprawiać, że Google będzie odbierało naszą stronę za bardziej atrakcyjną i wyżej będzie umniejszało ją w hierarchii wyszukiwań. Profesjonalni copywriterzy lub agencje marketingowe Posiadają szeroką wiedzę na temat najnowszych trendów czy zasad pozycjonowania. Doszkalają się oni na bieżąco oraz monitorują trendy, jakie aktualnie panują. Jest to szczególnie ważne, gdy w tekście muszą znaleźć się odpowiednie frazy, słowa kluczowe a sam tekst musi mieć odpowiednią formę. Profesjonaliści nie oddadzą zbyt dużo ani zbyt mało słów kluczowych, postarają się o dodatnie słownictwa z danej kategorii czy umieszczą w tekście long tail, czyli długie ogonowy słów kluczowych w postaci całych sformułowań, które są niezwykle ważne w pozycjonowaniu głosowym.
W przeciwieństwie do freelancerów, którzy zazwyczaj przykładają jedynie uwagę, aby umieścić “5 lub 7” danych słów w tekście, teksty seo, pisane przez profesjonalistów będą miały dużo większą moc pozycjonującą, a my osiągniemy lepszy wynik. Freelancerzy zajmujący się pisaniem tekstów nie przykładają wagi do takich elementów i nie mają potrzebnej wiedzy do napisania dobrego tekstu seo. Przeważnie są to studenci, którzy dorabiają sobie w ten sposób lub osoby zajmujące się kilkoma branżami z podstawową wiedzą w każdej z nich.
Profesjonalne podejście
Kolejnym ważnym powodem, dla którego warto wybierać profesjonalnych copywriterów i agencje marketingowe do pisania tekstów, jest ich profesjonalne podejście od zlecenia. Osoby takie wykonały już wiele zleceń oraz pracowały z różnymi firmami. Decydując się na profesjonalistów, mamy pewność, że zlecenie zostanie wykonane w terminie bez opóźnień, będzie wykonywane według naszych zaleceń czy nie będziemy musieli zwracać wielokrotnie tekstu do poprawy. Profesjonaliści dbają również o dobry kontakt, podając nam np. telefon czy odpowiadają na e-maile w krótkim czasie. Jest to wbrew pozorom bardzo ważne i znacznie ułatwia współpracę. Profesjonalni copywriterzy i agencje marketingowe ograniczają ryzyko nieprzewidzianych zdarzeń czy utrudnień. Osoby takie nie porzucą również zlecenia lub nie zmienią warunków umowy w trakcie trwania zlecenia. Wystawiają oni przeważnie również faktury vat i pracują legalnie. Dzięki temu nie musimy obawiać się np. o otrzymanie plagiatu, za który odpowiemy prawnie czy o rozliczanie się “na czarno”. Profesjonalnych copywriterów jest również dużo łatwiej zweryfikować np. dzięki portfolio, publikacjom czy opiniom o nich w internecie — o co trudno przy zleceniach dla freelancerów, którzy wykonują jedynie takie zlecenia okazjonalnie.
Szybki termin wykonania
Profesjonalni copywriterzy lub agencje marketingowe oferują również bardzo szybki czas realizacji zlecenia. Osoby takie pracują codziennie oraz regularnie i nie mają innych zajęć. Jeśli zlecimy im napisanie tekstu lub zaznaczymy, że musimy otrzymać go jak najszybciej, bardzo często otrzymany tekst nawet tego samego dnia. Freelancerzy mogą nie być dyspozycyjni akurat tego dnia lub nie planować w danym tygodniu w ogóle pracy dodatkowej. Podobnie sprawa ma się z portalami ze zleceniami, gdzie nasze dodane zlecenie na napisanie tekstu może przeleżeć kilka dni, albo aby przyspieszyć termin, będziemy musli zaoferować bardzo wysoką stawkę.
Cena
Cena to jeden z tych elementów, o które obawiają się najbardziej klienci chcący zlecić pisanie tekstów właśnie profesjonalnym copywriterów oraz agencjom reklamowym. W rzeczywistości na rynku działa wiele takich osób i agencji dzięki temu konkurencja jest spora a ceny konkurencyjne. Są one najczęściej porównywalne do tych oferowanych przez freelancerów lub nieco wyższe. Bez problemu możemy również szukać profesjonalnych copywriterów, którzy oferują pisanie tekstów dobrych jakościowo, za rozsądne stawki, a biorąc pod uwagę tylko nieco wyższą cenę i np. szybką realizację oraz brak oprawek jest to dobre posunięcie.
Chciałbyś dowiedzieć się więcej o pracy copywritera? Przeczytaj: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/614/jak-zostac-copywriterem-i-pracowac-zdalnie