Jesteś przedsiębiorcą i właśnie stworzyłeś stronę internetową swojej firmy? Zastanawiasz się, jak dotrzeć do potencjalnych klientów? Już teraz wykorzystaj SEO lokalne. Dla jakich firm sprawdzi się najlepiej pozycjonowanie lokalne?
- Co to jest pozycjonowanie lokalne?
- Czym SEO lokalne różni się od pozycjonowania ogólnego?
Google od dłuższego czasu przetwarza wszystkie dane, które wiążą się z położeniem użytkownika. Biorąc je pod uwagę, jest w stanie podsuwać nam w wynikach wyszukiwania wyniki zlokalizowane relatywnie blisko miejsca, w którym aktualnie się znajdujemy. To doskonałe rozwiązanie dla tych firm, które chcą reklamować się lokalnie. Jak wykorzystać ten aspekt w swojej strategii?
Co to jest pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne – z angielskiego Local SEO – obejmuje działania z zakresu optymalizacji On-site oraz Off-site. Celem tych działań jest oczywiście wzrost widoczności danej strony w organicznych wynikach, przy czym w pozycjonowaniu lokalnym dokładniej chodzi o zapytania, które wiążą się z wybraną przez użytkownika lokalizacją. Google od wielu lat skupia się nie tylko na samej personalizacji, ale także regionalizacji wpisywanych w wyszukiwarce zapytań. To dzięki temu wpisując „restauracja Włoska”, wyszukiwarka w pierwszej kolejności podsunie Ci informacje na temat tych miejsc, które znajdują się najbliższej Twojej aktualnej lokalizacji.
Kiedy sprawdza się pozycjonowanie lokalne? Z takiej strategii najczęściej korzystają te firmy, które świadczą jakieś usługi w dokładnie określonej lokalizacji. Ponadto to również doskonałe rozwiązanie dla tych przedsiębiorców, którzy poza sklepem internetowym mają również sklep stacjonarny. Jeśli należysz do którejś z tych dwóch grup, koniecznie rozpocznij budowanie świadomości marki lokalnie, gdyż taka strategia przyniesie Ci same korzyści i to w relatywnie krótkim czasie.
Jak dokładnie działa pozycjonowanie lokalne? Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz na stronie https://harbingers.io/blog/pozycjonowanie-lokalne-czy-warto-i-kto-skorzysta-z-niego-najbardziej.
Czym SEO lokalne różni się od pozycjonowania ogólnego?
Czym właściwie SEO lokalne różni się od pozycjonowania krajowego? Pozycjonowanie krajowe wiąże się z docieraniem ze swoimi produktami czy usługami na dużo szerszą skalę. Czyli do każdego użytkownika, bez względu na to, czy mieszka on 5 kilometrów od siedziby naszego przedsiębiorstwa, czy 800 km. Pozycjonowanie ogólne ma jednocześnie dużo zalet i wad. Do plusów zalicza się oczywiście to, że jesteśmy w stanie dotrzeć do ogromnej ilości potencjalnych klientów. Z drugiej jednak strony ze względu na dużą konkurencyjność pozycjonowanie ogólne charakteryzuje się niskim współczynnikiem konwersji. Jest mniejsza szansa, że zainteresowany klient, który znalazł Cię w wyszukiwaniach, skorzysta akurat z Twojej usługi. Ponadto nierzadko działania SEO przy pozycjonowaniu ogólnym pochłaniają więcej pieniędzy. Na efekty niestety też z reguły trzeba trochę dłużej poczekać.
Pozycjonowanie lokalne natomiast wiąże się z promowaniem swojej firmy w określonej lokalizacji. A zatem frazy kluczowe, na które chcesz się pozycjonować, powiązane będą z geolokalizacją. Dzięki SEO lokalnemu zbudujesz widoczność swojej marki dla tych słów kluczowych, które wykorzystuje się na ostatnim już etapie lejka zakupowego. Same działania SEO w pozycjonowaniu lokalnym nie wymagają tak dużego finansowego nakładu, jak przy pozycjonowaniu ogólnym. Efekty są szybciej widoczne, a sam ruch, który generują działania SEO, częściej odznacza się relatywnie wysokim współczynnikiem, jeśli chodzi o konwersję. Dodatkową zaletą jest fakt, że na lokalnym rynku masz do czynienia z dużo mniejszą konkurencją.
Wysokie pozycje w lokalnych wynikach wyszukiwania pozwolą dotrzeć do klientów, którzy znajdują się w najbliższej okolicy. Tym samym używając pozycjonowania lokalnego można mniejszym kosztem osiągnąć świetne efekty, szczególnie jeżeli w danej branży lokalne seo rzeczywiście ma sens. Więcej informacji na temat tego, jak poprawić lokalne wyniki wyszukiwania i co zrobić, aby pozycjonowanie strony przynosiło najlepsze efekty uzyskasz od przedstawiciela agencji seo, która na co dzień przeprowadza pozycjonowanie lokalne Google dla swoich klientów. W ten sposób można uzyskać zwiększenie widoczności strony internetowej.