e-Commerce rozwija się w naszym kraju w olbrzymim tempie. Wielkim wsparciem w tym procesie okazała się w ostatnich miesiącach pandemia koronawirusa. Ludzie coraz chętniej robią zakupy online.
Tak duże zapotrzebowanie na towary, kupowane za pośrednictwem sklepów internetowych, sprawia, że właściciele e-commerce muszą trzymać rękę na pulsie, by jak najlepiej wpisywać się w bieżące potrzeby odbiorców. Dotyczy to choćby takiej kwestii, jak przygotowywanie odpowiednich opakowań.
Co ma kluczowe znaczenie w pakowaniu przesyłek ze sklepów internetowych? Czym powinny się wyróżniać opakowania, by jak najlepiej spełniać powierzone im role?
Do czego w e-commerce niezbędne jest opakowanie?
Opakowania w sklepach internetowych stanowią jeden z kluczowych elementów. Przede wszystkim to dzięki nim udaje się bezpiecznie dostarczyć zamówione towary do zadowolonych konsumentów. Stanowią one zatem warstwę ochronna dla nawet najbardziej delikatnych przedmiotów, jak szkło lub elektronika.
Opakowanie zabezpiecza przed zniszczeniem mechanicznym, zanieczyszczeniem i przedwczesnym zepsuciem zamówienia. Do różnych typów produktów wykorzystuje się mocno urozmaicone materiały pakowe, których szeroki wybór oferuje e-Hurtownia-Opakowan.pl.
Pudełka, folie i taśmy pozwalają nie tylko na skuteczną ochronę zawartości paczki przed szkodliwym wpływem środowiska zewnętrznego. Tego typu materiały to również rozwiązanie dla poprawy walorów estetycznych i marketingu firmy.
Opakowanie stanowi przecież pierwszy element, który dostrzega klient w chwili odbioru paczki z rąk kuriera. Warto zatem zadbać o walory wizualne, dla poprawy wizerunku firmy oraz zbudowania skutecznej, dodatkowej przestrzeni promocyjnej, pomagającej stworzyć zaufanie społeczne do danej marki.
Jakie materiały pakowe dla e-commerce sprawdzają się najlepiej?
Typów opakowań dla e-commerce jest naprawdę wiele. Podstawowym pozostają wciąż tekturowe pudełka i tuby. Pozwalają na szybkie i bezproblemowe zapakowanie przedmiotów o niemal dowolnym kształcie. Wiele osób do pudełek chętnie wkłada praktyczne wypełniacze. Mogą to być folie lub gazety. Miłośnicy ekologicznych rozwiązań stawiają natomiast na skropak, czyli roślinny, biodegradowalny wypełniacz do przewożenia szczególnie delikatnych towarów.
Inną opcją są folie – stretch i bąbelkowa, które zabezpieczają przez zanieczyszczeniem i pozwalają ochronić zawartość przed wilgocią lub przypadkowym zalaniem wodą.
Materiały pakowe a identyfikacja wizualna
Niemal wszystkie materiały pakowe, dostępne obecnie na rynku, mogą być poddane personalizacji. Nadrukowuje się na nich logotypy firmy lub szczególnie popularne hasła promocyjne.
Tego typu produkty powinny stanowić integralny element, spójnej identyfikacji wizualnej każdego przedsiębiorstwa. Dzięki temu zyskuje się zaufanie odbiorców, buduje profesjonalny wizerunek firmy oraz sprawia, że dana marka staje się lepiej rozpoznawalna na konkurencyjnym rynku.
Przez to klienci chętniej wybierają konkretne produkty, często opierając się na automatyzacji decyzji zakupowych. A to szansa na zyskanie sporej przewagi nad rywalami z branży.
Opakowania dla e-commerce – bezpieczeństwo paczki i budowanie zaufania społecznego
Zwykła paczka spełnia wiele, mocno zróżnicowanych ról. Z jednej strony kartony i folie chronią przed uszkodzeniem zawartość przesyłki. Z drugiej wysokiej jakości, spersonalizowane materiały pakowe pozwalają na budowanie profesjonalnej identyfikacji wizualnej.
Wszystkie te elementy przekładają się na widoczność firmy oraz jej wyniki sprzedażowe. Warto zatem zainwestować w odpowiednie opakowania – dla rozwoju przedsiębiorstwa i pozyskania nowych, zadowolonych odbiorców.