Zacznijmy od definicji – marketing to wszelkie czynności i działania, które skupiają się wokół promocji marki i firmy. Współcześnie jednak definicja koncentruje się bardziej wokół zadowolenia klienta z działań marketingowych. Klasyczne działania marketingowe, to sposób oddziaływania na rynek z wykorzystaniem określonych technik i narzędzi, to system oparty na planowaniu i organizacji wszelkich czynności związanych kreowaniem marki i firmy.
Po co Ci strona internetowa?
Witryna to strona internetowa, lub grupa stron internetowych połączona wspólną nazwą domeny i adresem IP. Każda strona internetowa jest tworzona do konkretnych zadań, które mogą być nieskończone. Ale wszystkie z reguły sprowadzają się do kilku głównych celów:
- pozyskiwanie klientów i wzrost sprzedaży
- poprawa i umacnianie wizerunku firmy, lub marki
- automatyzacja, lub uproszczenie procedur sprzedażowych
Zwiększ zyski dzięki działaniom w sieci
Dobra strona sprzedażowa, to nie tylko dobrze zaprojektowany i rozplanowany zasób, to także cały zestaw środków, które mają na celu dostosowanie jej, w jak największym stopniu nie tylko do wyszukiwarki, ale także do grupy docelowej, ponieważ to ona jest podstawą rozwoju biznesu. Praktyczne zastosowanie narzędzi marketingowych w internecie skupia się między innymi wokół wykorzystania SEO, Google Adwords, Facebook czy YouTube. Koszt profesjonalnej strony internetowej to wydatek, który niezaprzeczalnie podniesie potencjał Twojej firmy. Zaletą własnej strony jest fakt, że działa 24 godziny na dobę. Prowadząc sklep nie musisz wynajmować dodatkowej powierzchni handlowej, płacić za pracę sprzedawców i administratorów, rozbudowywać i utrzymywać usług transportowych, a także ponosić wielu innych kosztów.
Bądź w trendzie i przyciągaj klientów
Agencje marketingu internetowego stosują różne metody promocji, aby uzyskać maksymalną reakcję konsumentów w przestrzeni internetowej. W chwili obecnej promocja towarów i usług w Internecie jest najskuteczniejszym narzędziem marketingu biznesowego. Firma, lub marka może trafić bezpośrednio do swojej grupy docelowej, zmniejszając koszty kampanii reklamowych. Spora część życia Twoich potencjalnych klientów toczy się online. Komunikowanie się ze znajomymi i współpracownikami, szukanie nowych informacji, dokonywanie zakupów. Ludzie są przyzwyczajeni do tego, że wszystko można załatwić i znaleźć w Internecie. Dlatego ważne jest, aby mogli spotkać się z Tobą online, także przed wizytą w siedzibie, lub złożeniem zamówienia jest to istotne. Napływ nowych klientów, dzięki reklamie w sieci niezaprzeczalnie generuje zyski dla Ciebie.
Ulotki, plakaty, broszury, reklamy w radio czy telewizji, są wielokrotnie droższe niż Twoja własna strona internetowa. Takie metody promocji stają się przestarzałe, ponieważ większość dzisiejszych konsumentów nie zwraca uwagi na papierowe broszury, czy krótkie filmy w telewizji. Zaletą stworzenia strony internetowej jest to, że ludzie mogą dokładnie przestudiować podane informacje w zaciszu domowego komfortu. Mogą wrócić po dodatkowe informacje. Nie muszą się przemieszczać i tracić zbędnego czasu na dojazdy i powroty.
Strona jest doskonałą okazją do uporządkowania ważnych informacji o Twojej firmie, ofercie lub warunkach współpracy. Posiadanie strony ważne jest, aby więcej obserwujących w sieciach społecznościowych stało się kupującymi. Pamiętaj, że nie wszyscy potencjalni klienci są aktywni na Instagramie, nie wszyscy też czytają blogi. Wyszukiwarki, w przeciwieństwie do rynków i sieci społecznościowych, są używane przez wszystkich. Dobra strona internetowa skieruje ruch właśnie do Ciebie.