Zbudowanie eksperckiego wizerunku, poprawa pozycji strony w wynikach wyszukiwania i oczywiście dotarcie do wielu potencjalnych klientów – właśnie takie korzyści niesie ze sobą pozycjonowanie strony internetowej w internecie. Zadbanie o obecność firmy w sieci to jedno z podstawowych zadań dla każdego przedsiębiorcy. Przyjrzyjmy się zatem, jak jeszcze pozycjonowanie stron pomaga w rozwoju firmy.
Od czego zależy pozycja strony w wynikach wyszukiwania i czym jest pozycjonowanie stron internetowych?
Większość internautów trafia na stronę internetową przez wyszukiwarkę Google. Oznacza to, że priorytetem każdej firmy powinno być zajęcie jak najwyższej pozycji w darmowych (organicznych) wynikach wyszukiwania. Pozycja strony zależy od wielu czynników, które są określone przez algorytmy Google, jednak dzięki optymalizacji strony i pozycjonowaniu, jej pozycja może się znacznie poprawić. Pozycjonowanie stron internetowych jest zatem procesem, który obejmuje wiele działań prowadzących do poprawy widoczności strony. Kluczowymi elementami pozycjonowania strony jest jej optymalizacja, czyli on-site SEO i off-site SEO, czyli m.in. tworzenie unikalnego contentu, poprawa struktury i responsywności strony, link building itd.
Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie?
Obecnie nie ma już praktycznie żadnych branż, które nie ulegała wpływowi digitalizacji. Widoczne jest to szczególnie w branży usług oraz w e-commerce, jednak tak naprawdę każda firma potrzebuje zoptymalizowanej strony i działań promocyjnych, aby zdobyć nowych klientów. Dzięki pozycjonowaniu poprawia się również wizerunek firmy i świadomość marki – potencjalni klienci z pewnością zdecydują się na współpracę z firmą, o której już słyszeli (lub którą już widzieli w internecie), dlatego pozycjonowanie pomaga w krótkoterminowym i długoterminowym zdobywaniu nowych klientów. W procesie pozycjonowania strony optymalizuje się treść, wygląd i funkcjonowanie strony, co sprawia, że użytkownicy, którzy na nią trafią, chętniej skorzystają z usługi lub z zakupu, niż w przypadku wizyty na niezoptymalizowanej stronie. W pozycjonowaniu strony internetowej może pomóc firma: https://www.pozycjonowanieibif.pl/.
Pozycjonowanie lokalne – co warto wiedzieć?
W wielu branżach rywalizacja o wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania jest bardzo trudna. Dla niektórych firm lepszą opcją jest jednak pozycjonowanie lokalne, czyli działania promocyjne, które mają poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania dla słów kluczowych związanych z konkretną lokalizacją. Pozycjonowanie lokalne umożliwia nawet małym firmom na skuteczną rywalizację w internecie ze znacznie większymi konkurentami.